تحولات آسیا/

افزایش اختلاس در بانک های مالزی/ تاکید رهبر مخالفان میانمار بر انجام اصلاحات اساسی

افزایش اختلاس در بانک های مالزی/ تاکید رهبر مخالفان میانمار بر انجام اصلاحات اساسی

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: افزایش اختلاس در بانک های مالزی، حمله به پاسگاه پلیس در فیلیپین و تاکید رهبر مخالفان دولت میانمار بر انجام اصلاحات اساسی در کشور از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

فیلیپین

رسانه ها از کشته شدن هفت نفر بر اثر  آتش سوزی در فروشگاهی در جنوب فیلیپین خبر دادند که کارگران در آن خواب بوده و در میان قربانیان دو نفر کارگر زن حضور داشته است.

مالزی

همچنین هارجیندر کائور گوردیال سینگ رئیس بخش جرایم بانکی و مالی مرکز پلیس مالزی با اشاره به خسارت 790 میلیون رینگیت به میزان 263 میلیون دلار به بانکها با خاطر اختلاس و کلاهبردای های مختلف در 5 سال گذشته اعلام کرد، درحالی که میزان اختلاس در بانک های مالزی در سال 2008 سه میلیون و 300 هزار دلار  بوده است، این رقم در سال جاری به 130 میلیون دلار رسید.

فیلیپین

مقامات فیلیپینی با اشاره به حمله 50 نفر از اعضای گروه شبه نظامی مورو به پاسگاه پلیس در شهر ماراوی در جنوب این کشور از کشته شدن چهار نفر بر اثر این حمله خبر دادند که با هدف آزاد کردن دو فرد مسلح به این پاسگاه انجام شد.

این حمله همزمان با مذاکره دولت فیلیپین با جبهه آزادی بخش مورو در مالزی با هدف صلح به منظور پایان دادن به چندین دهه درگیری انجام شد.

میانمار

آنگ سانگ سو چی فعال سیاسی و برنده جایزه صلح نوبل و رهبر مخالفان دولت میانمار بر انجام اصلاحات اساسی در قانون اساسی این کشور با هدف تحول واقعی و دموکراسی واقعی در این کشور تاکید کرد.

چین

همزمان با افزایش تنش ها میان پکن و توکیو بر سر ایجاد یک منطقه دفاع هوایی در دریای چین شرقی، جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی در دانشگاه یونسی در کره جنوبی تاکید کرد: بهبود همکاری همپیمانان آسیایی آمریکا با چین مهم است.

وی افزود: ما نیز متعهد به داشتن روابط مثبت و همکاری نزدیک در روابط چین و آمریکا هستیم و این به نفع منطقه و جهان است.

بایدن گفت: آمریکا نمی تواند برنامه هسته ای کره شمالی را تحمل کند و در صورتیکه پیونگ یانگ به تعهدات خود به صورت کامل عمل نکند، آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه اعلام آمادگی می کند.

کد خبر 2190416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha